بیایید لینک هایمان را قسمت کنیم

با رشد سریع دنیای آنلاین اینترنت ، پیدا کردن یه چیز خاص هم در این اقیانوس اطلاعات مشکل تر میشه. اما همیشه افراد و گروه هایی هستند که راه حل های جدیدی رو ارائه میکنند. گوگل ؟ نه ! منظورم اون نیست . گوگل جستجوگری قدرتمنده و جایگاه خودشو در بین همه کاربران اینترنت داره. اما خیلی از لینک ها هستند که در نتایج اولیه موتور های جستجوگر ظاهر نمیشوند و فقط در فروم ها و برنامه های پیام رسان بین کاربران رد و بدل میشوند. همچنین گاهی شما لینک هایی را بصورت تصادفی در وب پیدا میکنید که دوست دارید آنها را جایی ذخیره کنید . برای اینکار یا لینک آنرا به Favorites خود اضافه میکنید و یا آن صفحه را روی کامپیوتر خود ذخیره میکنید. پس هر کاربر لینک های جالبی در موضوعات مختلف دارد که میتواند برای دیگران هم جالب باشد، حال اگر بتوانیم لینک هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم چه ؟! ایده جالبیست ، اینطور نیست ؟

سرویس های زیادی برای به اشتراک گذاری لینک های کاربران فراهم شده است که در این مقاله به معرفی چند تا از آنها خواهیم پرداخت .

Del.icio.us : معروف ترین سایت در زمینه اشتراک گذاری لینک ها ! این سایت پس از ثبت نام یک آدرس اختصاصی بشما می دهد ، مانند del.icio.us/Username که نام کاربری شما در انتهای آن دیده میشود .لینک هایی که شما به لیست خودتان در این سایت اضافه میکنید در این آدرس نشان داده میشود .

هنگام افزودن هر لینک به این سایت شما تعدادی کلمه مرتبط با آن لینک را هم باید وارد کنید . مثلا اگر شما سایت ماکرومدیا را در لیست خود اضافه کنید میتوانید کلماتی مانند flash , web design , html ,programming  را بعنوان کلمات کلیدی این لینک تعیین کنید.با اینکار لینک های شما قابل جستجو میشوند و این سایت میتواند لینک های شما را در نتایج جستجوی دیگران نمایش دهد .برای هر تگ نیز یک خروجی RSS تولید میشود که میتوانید از آن استفاده کنید تا همیشه تازه ترین لینک ها را در جایی مانند وبلاگ خود استفاده کنید . همچنین 2 دکمه به تولبار مرورگر شما اضافه میشود که میتوانید در زمان بازدید از یک صفحه وب آنرا براحتی به لیست لینک های خود اضافه کنید .
.(این سایت در 9 دسامبر 2005 توسط یاهو خریداری شد و به یاهو پیوست)

 

Furl.net :این سایت علاوه بر لینک صفحات ، یک نسخه از آن صفحه را نیز در صندوق شخصی شما ذخیره میکند. شما میتوانید صفحات سایت هایی را که برای ورود نیاز به ثبت نام دارند در این جا ذخیره کنید و لینک آن را برای دیگران بفرستید تا بدون ثبت نام کپی آن صفحه را مشاهده کنند .

 

Yahoo Myweb : یاهو نیز سرویس مشابهی را عرضه کرده است که میتوانید صفحات سایت ها را در لیست وب یاهوی خود اضافه کنید . همچنین می توانید سطح دسترسی آنها را بصورت شخصی ، عمومی یا فقط برای دوستان خود در یاهو 360  تعریف کنید .

 

سرویس های دیگری نیز خدمات اشتراک گذاری لینک ها را فراهم میکنند که میتوانید از آنها استفاده کنید.

·          de.lirio.us

·          spur.netl

·          lookmarks

·          BlinkList

جستجو گر ام اس ان(MSN) در سایت یا وبلاگ

جستجو گر گوگل(google) در سایت یا وبلاگ